Többéves szünet után újranyílt az ország legnagyobb nézőterű színházterme, ahol a korábbi aktív évtizedek nívós operaelőadásait, könnyűzenei koncertjeit, többek között világhírű dzsessz zenészek előadásait több mint kétezres közönség előtt mutatták be.
A zenei élmény jelentős részben a terem elismerten jó akusztikai paramétereinek volt köszönhető, akkor még – a műfaj sajátosságai miatt – kisebb szerepe volt a hangtechnikának. A közelmúltban megvalósult többlépcsős rekonstrukció részeként az Erkel Színház az operaműfaj technikai igényén túlmutató műszaki fejlesztésen esett át, lehetővé téve kis – közepes hangosítási igényszintű rendezvények kiszolgálását is. Mivel az Erkel Színház továbbra is Magyar Állami Operaház keretein belül elsősorban az opera műfaj népszerűsítését vállalja magára, az énekesek, zenészek és az Opera más, előadás-üzemeltetésben résztvevő dolgozói megfelelő irányításához, az előadások és próbák problémamentes levezényléséhez elengedhetetlen volt az ügyelői rendszer teljes felújítása. Az Erkel esetében az új ügyelői rendszer kialakításához természetesen az Andrássy úti „nagy ház” rendszere szolgált alapul, az ott bevált megoldások az Erkel Színházban is bizonyítanak, így az előadásban közreműködők a megszokott technikai környezetben dolgozhatnak.
Az Erkel Színház közönségforgalmi terei és az auditórium az évtizedek során megőrizték a korszerű működés lehetőségét, míg a proszcénium mögötti kiszolgáló zóna már a 20. századelőn is mostoha körülményeket biztosított a művészek és a műszak számára, ezért kiemelten szükségessé vált a technikai háttér felújítása, korszerűsítése is.
A korábban használt színpadvilágítási eszközök felújításán túl szükségessé vált új eszközök beszerzése is mind a hagyományos fényvetők (Robert Juliat gyártmányok) mind az un. intelligens effektfényvetők kategóriájában (Martin Professional). A vezérlési rendszer is teljesen megújult (MA Lighting), amely jövőbe látó módon tudja kiszolgálni a ház igényeit.